Search
Close this search box.

3-Dimensiju preču zīmes (Kāpēc “Lidl” šokolādes zaķi jāiznīcina?)

3-dimensiju preču zīmes-Lindt

Lidl zaudē šokolādes zaķu preču zīmju tiesas prāvā Šveicē.

Retailer ordered to 'destroy' its golden bunnies in win for Lindt -  BreakingNewsLeak.Com
Lidl (Favorina) zaudē tiesu ar Lindt

Strīdā starp Lidl un Lindt & Sprüngli Šveices tiesa ir nospriedusi, ka Lidl tirgotie Favorina zīmola šokolādes zaķi ir sajaucami līdzīgi ar Lindt plaši pazīstamo šokolādes zaķi, kas reģistrēts kā 3-dimensiju (telpiskā) preču zīme. Tiesa uzdeva Lidl iznīcināt šokolādes zaķus.

Šveices federālā augstākā tiesa nolēma, ka Lindt Gold Bunny ir spēkā esoša reģistrēta “formas” jeb 3-dimensiju preču zīme, un tādēļ citiem uzņēmumiem var tikt liegts lietot šādu un līdzīgu formu, pārdodot šokolādes izstrādājumus Šveicē.

Tiesa konstatēja preču zīmes pārkāpumu, atzīstot Lidl produktu par pietiekami līdzīgu, lai patērētāji varētu produktus sajaukt.

Atgādinām, ka preču zīmes īpašniekam ir tiesības aizliegt citiem lietot ne tikai identiskus, bet arī sajaucami līdzīgus apzīmējumus!

Arī Lindt & Sprüngli iesniegtās aptaujas rezultāti pierādīja, ka zelta zaķa forma ir kļuvusi par atpazīstamu preču zīmi ilgstošas un intensīvas lietošanas rezultātā. Turklāt šis secinājums šajā gadījumā bija neatkarīgs no attiecīgā produkta krāsas.

Lidl oponēja, ka Favorina zīmola vārds uz produkta ir pietiekams, lai patērētāji atšķirtu viena ražotāja produktus no otra. Tiesa šos argumentus noraidīja, kā iemeslu minot to, ka patērētāji var iegādāties preci, vadoties tikai pēc tās atpazīstamās formas, un ne vienmēr izlasauzrakstus uz etiķetes.

Tiesa izdeva Lidl izpildrakstu un aizliedza veikalu tīklam ražot un izplatīt Lindt zelta zaķa kopijas.

Produktu iepakojumu kā preču zīmju reģistrācija pārtikas produktu industrijā ir tipiska visiem lielajiem uzņēmumiem, jo tas palīdz aizsargāt ieguldījumus mārketingā un cīnīties ar produktu iepakojumu atveidotājiem.

Ja vēlies aizsargāt savu unikālo produkta dizainu kā preču zīmi, lai aizliegtu konkurentiem to kopēt un atdarināt – mēs palīdzēsim!

Ieva Zvejsalniece

Ieva Zvejsalniece

Latvijas un ES patentpilnvarniece preču zīmju jomā,
intelektuālā īpašuma stratēģe un vērtētāja,
zīmola aizsardzības eksperte

Paldies, ka pārsūti kādam, kam tas noderēs!

Zīmola aizsardzības stratēģijai, preču zīmju un dizainparaugu reģistrācijai

Pieejams ES finansējums līdz 1630 €

Piesakieties ES MVU Fonda grantam un saņemiet līdz 90% atmaksu no intelektuālā īpašuma aizsardzības izmaksām.

Ar INTELLECTUAL.LV tas ir vienkārši!

Biežāk apmeklētās sadaļas

Preču zīmju reģistrācija
Preču zīmes ir ikvienam uzņēmumam. Tās ir zīmola drošības un vērtības pamats. Lai preču zīmes pienācīgi aizsargātu, tās ir jāreģistrē visās valstīs, kurās plānots izplatīt produktus.
Žurnāls uzņēmējiem
12 praktiski padomi - KĀ PALIELINĀT ZĪMOLA DROŠĪBU UN VĒRTĪBU. Kā parūpēties par sava zīmola - preču zīmju, autortiesību, dizainparaugu un domēna vārdu drošību.
Konsultācija “online”
Preču zīmju drošības, intelektuālā īpašuma komercializācijas un stratēģijas risinājumi ir vienas telefona vai Zoom video sarunas attālumā. Pirmā 15-minūšu konsultācijas ir bez maksas.

1630 EUR

Piesakies un saņem ES MVU Fonda atbalstu preču zīmju un/vai dizainparaugu reģistrācijai un intelektuālā īpašuma aizsardzības stratēģijai.