GRĀMATA "IDEĀLA PREČU ZĪME"
Grāmata vēl ir procesā – vēl pēdējie teikumi, pēdējās dizaina idejas un tad jau uz tipogrāfiju, un grāmatnīcu plauktos!
Ja vēlies saņemt informāciju, kad grāmata būs pieejama, atstāj savus kontaktus, un es nosūtīšu ziņu.
Ar sirsnīgiem sveicieniem, Ieva Zvejsalniece
GRĀMATA "IDEĀLA PREČU ZĪME"
Grāmata vēl ir procesā – vēl pēdējie teikumi, pēdējās dizaina idejas un tad jau uz tipogrāfiju, un grāmatnīcu plauktos!
Ja vēlies saņemt informāciju, kad grāmata būs pieejama, atstāj savus kontaktus, un es nosūtīšu ziņu.
Ar sirsnīgiem sveicieniem, Ieva Zvejsalniece
Ideāla preču zīme - atbilstoša, spēcīga un unikāla
Preču zīmju veidošana
Unikālas un iespaidīgas preču zīmes ir veiksmīga biznesa pamats. Tās atšķirs Jūsu produktus no konkurentu piedāvājuma, uzrunās vēlamo mērķauditoriju un palielinās produktu atpazīstamību, kā arī paša zīmola drošību un vērtību.
Viena no svarīgākajām preču zīmēm ir vārds. Vārds, kādā Jūs nodēvējat savus produktus (preces vai pakalpojumus), vārds, pēc kura klienti atpazīst un meklē tieši Jūsu produktu.
Vārds nav viss, bet tas ir pamats – pamats ikvienai saskarsmei un komunikācijai, pamats zīmola drošībai un vērtībai.
7 soļu process ideālai preču zīmei
1. solis ir definēt Jūsu biznesa (vai konkrētā produkta) vīziju un misiju.
Šis ir viens no svarīgākajiem soļiem, kas nākotnē palīdzēs rast atbildes uz daudziem biznesa stratēģijas un taktikas jautājumiem. Caur vīzijas un misijas prizmu var uzlūkot visus ieguvumus, ko saņems lietotājs no preces vai pakalpojuma (benefits and features).
2. solis ir definēt mērķauditoriju, noteikt reālos lietotājus un noteikt precīzu ideālā pircēja tēlu un personību.
Viss ir par cilvēkiem.
Cilvēki pirks un pielietos produktus (pat ja tā ir kaķu barība vai putnu būrīši), cilvēki tos sagribēs iegūt, cilvēki pieņems lēmumu tos nopirkt.
Kādas sajūtas klients vēlas sajust, lietojot produktu?
Kādu sāpi vai problēmu produkts atrisina?
Ko vēlas klients? 🙂
3. solis ir nolemt, kādi būs kritēriji vārda izvēlei vai veidošanai.
Preču zīmes pēc stipruma un funkcionalitātes ir dažādas.
Labs nosaukums ir tāds, ko ir viegli atcerēties, viegli uzrakstīt un viegli izrunāt.
Preču zīmes var iedalīt pēc “stipruma”.
Spēcīgākā preču zīme ir fantāzijas preču zīme. Tas ir vārds, kas ir no jauna radīts, piemēram, ROLEX, VIAGRA, SKYPE. Šos vārdus aizsargāt ir visvieglāk, jo konkurentiem ir grūti (pat neiespējami) pamatot, kāpēc viņiem būtu jālieto tieši tas pats vārds.
Vājākās preču zīmes ir aprakstošas, proti tās apraksta produktu, tā kvalitāti, izcelsmi, lietojumu utml. Piemēram, RIGA TAXI (uz taksometru), AMERICAN AIRLINES (uz aviosabiedrību), CĒSU ALUS (uz alus darītavu Cēsīs) utml. Šādus vārdus ir grūti aizsargāt.
Vēl ir brīvi izvēlētas preču zīmes (APPLE, AMAZON, NIKE, POLO), uzvedinošas preču zīmes (FACEBOOK, MICROSOFT), un personas vārdi kā preču zīmes (MACDONALDS, RAPLPH LAUREN)
Aprakstošas un uzvedinošas preču zīmes nav tik spēcīgas pašas par sevi, bet bieži tās ir vieglāk reklamēt.
Kāda veida preču zīme (vārds) būs atbilstošs Tavam produktam?
Vai vēlies izcelties vai iekļauties?
4. solis ir radošais process, kura laikā ieteicams ģenerēt daudz dažādus vārdus.
Vārdiem jābūt tādiem, kas atbilst visos iepriekšējos 3 soļos definētajiem noteikumiem, cilvēkiem, produktiem un sajūtām.
Šeit talkā ņemam fantāziju, loģiku, vārdnīcas, mākslīgo intelektu un visus citus pieejamos rīkus vai brīnumus.
Jo vairāk vārdu, jo labāk!
5. solis ir reģistrēto un nereģistrēto tiesību pārbaude un nosaukuma testēšana attiecībā uz visām valstīm, kurās plānots produktu izplatīt.
Šajā posmā jāpārbauda arī pieejamie domēna vārdi.
Pārbaude obligāti ir jāveic preču zīmju reģistros. Kā pareizi veikt pārbaudi, lasiet rakstā, sekojot šai saitei.
Pirms pieņemt lēmumu, notestējiet preču zīmi “uz cilvēkiem”. Ņemiet vērā potenciālo klientu viedokli. Tas ir svarīgi. Nopietnos/svarīgos projektos ieteicams veidot fokusa grupas.
Neizvēlieties preču zīmes, kas ir līdzīgas citu uzņēmumu zīmoliem vai produktu nosaukumiem, pat ja viņi savas preču zīmes nav aizsargājuši ar reģistrāciju!
6. solis ir izveidot aizsardzības stratēģiju un pieteikt preču zīmi reģistrācijai:
- Noteikt svarīgās teritorijas;
- Veikt preču un pakalpojumu precīzu un pareizu klasifikāciju;
- Izvēlēties izdevīgāko reģistrācijas sistēmu un stratēģiju;
- Iesniegt reģistrācijas pieteikumu.
7. solis ir tiesību īstenošana.
Preču zīmju tiesību aizsardzība un uzraudzība ir paša īpašnieka uzdevums.
- Galvenais ir paturēt KONTROLI pār sava zīmola vārdu un citām svarīgajām preču zīmēm.
- Preču zīmes pēc reģistrācijas ir jālieto pareizi un atbilstoši.
- Preču zīmju un domēna vārdu uzraudzību var veikt pašu spēkiem vai pasūtīt pie profesionāla pakalpojumu sniedzēja.
- Importa uzraudzību var pieprasīt muitai.
- Lai brīdinātu par savām tiesībām, pie reģistrētas preču zīmes var lietot (R).
- Ja redzat pārkāpumu – rīkojieties.
Ja nepieciešams izveidot, pārbaudīt un aizsargāt zīmolu, produktu nosaukumus un citas preču zīmes, piesakieties konsultācijai un noskaidrojiet, kādu risinājumus mēs piedāvājam.
Ko saka Intellectual Agency clienti?
Mūsu klienti
PĀRSTĀVAM VAIRĀK NEKĀ 400 UZŅĒMUMU PREČU ZĪMES LATVIJĀ, EIROPĀ UN PASAULĒ.