Lidl zaudē šokolādes zaķu preču zīmju tiesas prāvā Šveicē.
Strīdā starp Lidl un Lindt & Sprüngli Šveices tiesa ir nospriedusi, ka Lidl tirgotie Favorina zīmola šokolādes zaķi ir sajaucami līdzīgi ar Lindt plaši pazīstamo šokolādes zaķi, kas reģistrēts kā 3-dimensiju (telpiskā) preču zīme. Tiesa uzdeva Lidl iznīcināt šokolādes zaķus.
Šveices federālā augstākā tiesa nolēma, ka Lindt Gold Bunny ir spēkā esoša reģistrēta “formas” jeb 3-dimensiju preču zīme, un tādēļ citiem uzņēmumiem var tikt liegts lietot šādu un līdzīgu formu, pārdodot šokolādes izstrādājumus Šveicē.
Tiesa konstatēja preču zīmes pārkāpumu, atzīstot Lidl produktu par pietiekami līdzīgu, lai patērētāji varētu produktus sajaukt.
Atgādinām, ka preču zīmes īpašniekam ir tiesības aizliegt citiem lietot ne tikai identiskus, bet arī sajaucami līdzīgus apzīmējumus!
Arī Lindt & Sprüngli iesniegtās aptaujas rezultāti pierādīja, ka zelta zaķa forma ir kļuvusi par atpazīstamu preču zīmi ilgstošas un intensīvas lietošanas rezultātā. Turklāt šis secinājums šajā gadījumā bija neatkarīgs no attiecīgā produkta krāsas.
Lidl oponēja, ka Favorina zīmola vārds uz produkta ir pietiekams, lai patērētāji atšķirtu viena ražotāja produktus no otra. Tiesa šos argumentus noraidīja, kā iemeslu minot to, ka patērētāji var iegādāties preci, vadoties tikai pēc tās atpazīstamās formas, un ne vienmēr izlasauzrakstus uz etiķetes.
Tiesa izdeva Lidl izpildrakstu un aizliedza veikalu tīklam ražot un izplatīt Lindt zelta zaķa kopijas.
Produktu iepakojumu kā preču zīmju reģistrācija pārtikas produktu industrijā ir tipiska visiem lielajiem uzņēmumiem, jo tas palīdz aizsargāt ieguldījumus mārketingā un cīnīties ar produktu iepakojumu atveidotājiem.
Ja vēlies aizsargāt savu unikālo produkta dizainu kā preču zīmi, lai aizliegtu konkurentiem to kopēt un atdarināt – mēs palīdzēsim!